Ένας Έλληνας

Κώστας Πανούσης, δάσκαλος
14ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών

Απόσπασμα από τον ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΤΥΠΟ (18/2/08):

Εικοσιτετράωρη online διδασκαλία. Παράδοση μαθημάτων εμπλουτισμένη με παρουσιάσεις, βίντεο, διαδραστικές μεθόδους και παιχνίδια, όλα με βιντεοπροβολές μέσα στην αίθουσα και ένα ιστολόγιο που αποτελεί τον καθρέφτη και τον οδηγό της διδασκαλίας. Συνεχής επικοινωνία με τους μαθητές μέσω ηλεκτρονικών μηνυμάτων οποιαδήποτε ώρα της ημέρας, αλλά και της νύχτας. Το μάθημα γίνεται παιχνίδι και το παιχνίδι μάθημα με βόλτες στο μαγικό κόσμο του Διαδικτύου μέσα σε μια τάξη που θα ζήλευε κάθε μικρός μαθητής.

Δεν πρόκειται για κάποιο ειδικά διαμορφωμένο hi-tech σχολείο με μαθητές διάνοιες κάπου στον κόσμο, αλλά για τον πρωτοποριακό τρόπο διδασκαλίας που εφαρμόζει ο 43χρονος δάσκαλος κ. Κώστας Πανούσης στην Δ' τάξη του 14ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών, μέσα στην καρδιά της πόλης, στην οδό Σίνα. Σε μια τάξη που αποτελείται από παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, αυτισμό, αλλοδαπούς μαθητές, ιδιαίτερες και δυνατές προσωπικότητες, γίνεται κάτι πρωτοποριακό που, όπως χαρακτηριστικά λέει ο δάσκαλος, «δίνει ένα δυνατό χαστούκι σ' αυτούς που έριξαν στον Καιάδα το δημόσιο σχολείο».

Συνέντευξη στον Γιώργο Κιούση, στην ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ (26/1/2008):

"Χρησιμοποιώ φορητό υπολογιστή, βιντεοπροβολέα, οθόνη προβολής, πληκτρολόγιο για μαθητές σε διαμορφωμένη θέση εργασίας, παροχή Internet μέσω κινητής τηλεφωνίας, ασύρματα μέσα χειρισμού των συσκευών και σύντομα θα προστεθεί πολυμηχάνημα. Όλα τα μαθήματα γίνονται με τα μέσα που ανέφερα. Συνδέομαι στο Internet, ανοίγω το ιστολόγιο και ξεκινώ το μάθημα. Τα βιβλία βρίσκονται αποθηκευμένα στον υπολογιστή. Συνοδευτικά χρησιμοποιώ και παρουσιάσεις (power point). Τραβώντας και τις κουρτίνες το ξεκίνημα μοιάζει μ' ένα οπτικοακουστικό θέαμα. Να σημειώσω ότι στις προθέσεις μου είναι και σχετική δραματοποίηση των μαθημάτων. Αποθηκεύω πλήθος εμπνεύσεων. Η διδασκαλία λαμβάνει διαδραστικά χαρακτηριστικά. Υλοποιώ 24ωρη αλληλεπιδραστική διδασκαλία και τα παιδιά μπορούν να επαναλάβουν το μάθημα σπίτι τους. Έχουν υπολογιστές με ευρυζωνικές συνδέσεις, αξιοποιούν το ιστολόγιο και παράλληλα απαντούν και παρακολουθούν νέα δεδομένα, αφού υπάρχει συνεχής τροφοδοσία. Βέβαια η όλη διαδικασία προχωρά με ταχύτερους ρυθμούς από το χρονοδιάγραμμα που έχω θέσει".

Για την προσπάθεια του Κώστα Πανούση έχουν ήδη γράψει οι bloggers:
Θεωρώ πως έχουμε την ελάχιστη υποχρέωση να προωθήσουμε αυτή την πρωτοποριακή πρωτοβουλία, μήπως κι ανοίξουν τα μάτια της πολιτείας ώστε να σχεδιάσει νέες δράσεις στην εκπαίδευση. Ίσως επίσης, να συγκινήσουμε εκείνη την ομάδα των εκπαιδευτικών της οποίας το μόνο μέλημα είναι η "λούφα" είτε μέσα από την απεργία (για τα εργατικά -λένε- δικαιώματα, λες και η υπόλοιπη Ελλάδα δεν αντιμετωπίζει ανάλογη κατάσταση), είτε μέσα από πάσης φύσεως αργίες (γιορτές, εθνικά πένθη, κακοκαιρία κλπ), δημιουργώντας χιλιάδες ώρες χαμένης εκπαιδευτικής ύλης.

Κάποτε η εκπαίδευση ήταν λειτούργημα. Σήμερα είναι κατ' αρχάς συνδικαλισμός. Ένας ανόητος και ύπουλος συνδικαλισμός στο βωμό του οποίου θυσιάζονται τα παιδιά μας. ελληνάρες!

7 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

καλημερα βορειε.
κατα αρχασ σε ευχαριστω για την αναρτηση!
ομως θελω να σου πω οτι διαφωνω καθετα με αυτα που λες για μεριδα λουφαδορων που κανουν απεργιες για να καθονται!
ειναι πολυ αδικο αυτο που λες γι ανθρωπους οι οποιοι περσι εχασαν 2.000 ευρω απο το υστερημα τους, οχι γιατι βαριοντουσαν και βρηκαν αφορμη την απεργια, αλλα γιατι πιστευουν οτι μονο με αγωνες μπορει να αλλαξει μια αχημη κατασταση!
η παιδεια εχει χαλια και το ξερουμε!
τι πρεπει λοιπον να κατσουμε με σταυρωμενα χερια.
θα αφησουμε τους ασχετους να νομοθετουν σε βαρος των παιδιων μας?
το οπλο καθε εργαζομενου ειναι η απεργια!
να το αφησουμε κι αυτο το οπλο?
οι απεργιες που κανουν οι εκπαιδευτικοι ειναι απεργιες ολων των εργαζομενων που αντιμετωπιζουν τα ιδια αλλα και διαφορετικα προβληματα!
το ξεριες οτι υπαρχουν εργαζομενοι που δεν τολμουν απο φοβο να αντιδρασουν!
για μενα ο απεργος δασκαλος ειναι και ηταν παντα ηρωας!
μονο με τον αγωνα κερδιζεις!
και να ξερεις οτι δε μιλω για συνδικαλιστες που αποσκοπουν αλλου, που κι εσυ ξερεις!
μιλω για τον απλο δασκαλο, που ειναι εγκατελειμενος και οτι κανει το κανει επειδη εχει φιλοτιμο!
πιστευω οτι εισαι και παλι αδιος οταν μιλας για αργεις ,πενθη, διακοπες...κλπ!
δεν ειναι ο εκπαιδευτικος που τα αποφασιζει αυτα!
αλλοι ειναι!
και ειναι και αυτο ενα δειγμα...για το τι επιδειοκουν για τα παιδια μας!
οσα λιγοτερα ξερουν τοσο καλυτερα γι τους αρχοντες!
ζωα θελουν και οχι σκεπτομενους πολιτες! γι αυτο αδιαφορουν!
οσους χρειαζονται τους εχουν!
οι αλλοι ας παραμεινουν υποχειρια τους για να τους κανουν οτι θελουν!
που ειναι τα λεφτα για την παιδεια βορειε?
στις τσεπες των κουμπαρων μηπως?
μηπως πρεπει να τα δεχομαστε ολα με απαθεια!
κανω απεργια για να καθομαι, γιατι ειμαι τεμπελης και αδιαφορος?
θελω να πεινσει η οικογενεια μου?
γιατι δεν πληρωνομαι οταν απεργω!!
χανω λεφτα.........
και οι διακοπες δε γινονται για τον δασκαλο1
γινονται για τα παιδια!
τι νομιζεις οτι αντεχουν ολη αυτη την περιττη γνωση που τους σερβιρουν αβασανιστα ολα αυτα τα ακαταλληλα βιβλια που υπαρχουν!
θελουν να μαθουν τα παιδια μας οτι πρεπει να δουλευουν ολη μερα1
και οι αγωνες για ωραρια που κερδιθηκαν απο αλλες γενειες να πανε περιπατο!
αυτα......και συγνωμη για το χωρο....και τα λαθη που μπορει να εκανα γιατι εγραφα βιαστικα!
καλημερα.......και το θεμα ειναι πολυ μεγαλο

Ανώνυμος είπε...

Πρώτα από όλα σε ευχαριστώ για την ανάρτηση σου δημοσιογράφε και ελπίζω να κάνεις και κάτι παραπάνω αν μπορείς!
Εγώ έχω συναντήσει Γιώργο λουφαδόρους που κάθονται (κανα δύο) και αν τους ρωτήσεις πια είναι τα αιτήματα της απεργίας τους δεν ξέρουν να σου απαντήσουν Είναι και οι ίδιοι που κλέβουν τις φωτοτυπίες και τις απεγνωσμένες προσπάθειες κάποιων Δασκάλων να δώσουν με άλλους τρόπους στα παιδιά να καταλάβουν τι λένε τα "βιβλία" (το μεγαλύτερο πρόβλημα κατά τη γνώμη μου των εκπαιδευτικών αυτό τον καιρό)είναι οι ίδιοι που για να είναι πιο κοντά στο σπίτι τους βάζουν το "μέσον" και ξηλώνουν κάποιο Δάσκαλο που έχει φτύσει αίμα για να παράγει λειτούργημα Ομως σε κάθε απεργία υπάρχουν τέτοιοι. Είναι συνήθως οι βολεμένοι (έχουν το χρήμα) ή λαμόγια που τα παίρνουν από αλλού.
Ομως Βόρειο Σέλλας μου πρέπει να συμφωνήσεις και εσύ πως πέρα από το πως εκμεταλλεύονται τα διάφορα συνδικάτα τις απεργίες, η απεργία είναι το μόνο όπλο των εκπαιδευτικών για να μη νομοθετούν άσχετοι σε βάρος της παιδείας όπως λέει και ο Γιώργος.
Και φυσικά αφήνουμε τελείως απέξω το θέμα της χρηματοδότησης για την παιδεία (σεμινάρια εξοπλισμός σχολικά κτήρια κλπ)που για μένα είναι και το κύριο πρόβλημα του "Δάσκαλου Κ"
Αυτά από μια ξανθιά θέα

VS είπε...

Αγαπητέ Γιώργο,

Μάλλον παρεξήγησες τις προθέσεις μου. Στόχος αυτής της ανάρτησης ήταν να προωθήσει την αξιέπαινη προσπάθεια του Κώστα Πανούση και όχι να δημιουργήσει θέμα γύρω από τα εργασιακά και άλλα δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

Όπως γίνεται σαφές από την ανάρτηση, το σχόλιό μου δεν αφορά το σύνολο των εκπαιδευτικών, για όνομα του Θεού. Ούτε αποδομεί το ιερό δικαίωμα της απεργίας, ως μέσο πίεσης. Εξ' άλλου κι εγώ εργαζόμενος είμαι και όποτε χρειαστεί θα αγωνιστώ για να διατηρήσω τα κεκτημένα μου δικαιώματα. Το "καρφί" μου αφορά συγκεκριμένα "κέντρα" και "δακτύλους", τα οποία -ειδικά τα τελευταία χρόνια- έχουν "καπελώσει" τις αγνές, δίκαιες και -πολλές φορές- ρομαντικές θέσεις των εκπαιδευτικών. Αναφέρομαι στο καρκίνωμα που είναι γνωστό και ως "εργατοπατέρες". Αυτοί που σέρνουν μαζί τους χιλιάδες ανυποψίαστους επαγγελματίες, απλώς και μόνο για να δείξουν στην εκάστοτε κυβέρνηση το μέγεθος της ζημιάς που μπορούν να κάνουν. Και ασφαλώς την κάνουν, σε βάρος του κάθε κλάδου και των ταλαιπωρημένων και αγανακτισμένων πολιτών.
Δε νομίζω πως αυτοί αξίζει να λέγονται εκπαιδευτικοί ή ό,τι άλλο, ανάλογα με τον κλάδο στον οποίο υπηρετούν. Εξ’ άλλου δεν έχουν και το χρόνο να ασχοληθούν με την ουσία του επαγγέλματός που επέλεξαν.

Γι αυτό και συνήθως καταλήγουν στα έδρανα της Βουλής, ως αντιπρόσωποι του έθνους, συνήθως με το κόμμα της εκάστοτε αντιπολίτευσης. Τα παραδείγματα είναι εκατοντάδες. Ο κατάλογος με τα ονόματα των εργατοπατέρων, ατελείωτος.

Δεν υπάρχει και λόγος λοιπόν να απαντήσω στα ερωτήματα που θέτεις, ένα προς ένα, καθώς –ουσιαστικά- συμφωνούμε.

Αγαπητή Μάνια

Θα κάνω ό,τι παραπάνω μπορώ για να μαθευτεί αυτή η προσπάθεια.
Σ’ ευχαριστώ για τα περιστατικά που αναφέρεις με τους λίγους «λαμόγιους» εκπαιδευτικούς. Ελπίζω ο Γιώργος να διάβασε το σχόλιό σου.

Laplace είπε...

πολυ καλη κινηση εκανες αδελφε Σελας..

Ανώνυμος είπε...

Ωραίος ο τύπος! Είχα διαβάσει την ιστορία του στου Γιώργου...

Ευτυχώς δεν υπάρχουν μόνο Ελληνάρες!

Unknown είπε...

Eυτυχώς υπάρχουν ακόμα άνθρωποι θα έλεγα πιο καλά...
Η μόνη ένσταση στις απεργίες είναι τα συνδικαλιστικά μικροσυμφέροντα...

FuSmOKer είπε...

Για να είμαι ειλικρινής δεν είχα ιδέα.
Ευχάριστη έκπληξη όμως.
Ο τύπος είναι πολύ μπροστά. Μπράβο του!!

Αν δεν τον φάει το σύστημα πάντως (που σαφώς δεν το εύχομαι), εύχομαι να μην τον φάνε οι άλλοι γιατί και καλά χαλάει την πιάτσα..

Μπράβο που το πόσταρες να το δουν και όσοι δεν το γνώριζαν (όπως εγώ).
Άσχετο, αλλά έτσι γίνεται η διδασκαλία στην Αγγλία. Από το δημοτικό η εκπαίδευση είναι έτσι interactive.

Βέβαια αυτά είναι ψιλά γράμματα για τα ζώα εδώ στα πανεπιστήμια και τα σχολία..
Καλησπέρα σου :)